اعتراف عجیب فرهاد اصلانی
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۴۷۲۵
مروری بر گفتههای فرهاد اصلانی درباره ایفای نقش ابن زیاد در «مختارنامه» و همکاریاش با داود میرباقری را در ادامه میخوانید.
به گزارش روی خط گروه فرهنگ و هنر برنا؛ فرهاد اصلانی بعد از بازی در نقش یزید سریال «امام علی (ع)»، در سریال «مختارنامه» هم در نقش ابن زیاد ظاهر شد. این نقش را پیشتر بازیگران دیگری در سایر آثار ایفا کرده بودند اما او به قدری دقیق و پرقدرت از پس نقش برآمد که بیشتر از سایر بازیگران، بازیاش در ذهنها ماند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
چگونگی انتخاب برای نقش یزید
مشغول تئاتر بودم که به آقای میرباقری معرفی شدم. الان هم وقتی به آن روزها فکر میکنم فقط یادم است سر صحنه امام علی (ع) استرس زیادی داشتم. نخستین بار بود که به عنوان بازیگر جلوی دوربین میرفتم. خاطره پررنگ در ذهنم لذت دیدن بازی مهدی فتحی و بهزاد فراهانی است. یادم میآید همان موقع از ته دل آرزو کردم یک روز من هم در این سطح با میرباقری کار کنم. این آرزو با مختارنامه محقق شد.
حضور کوتاه یزید در سریال امام علی (ع)
در امام علی یزید جزو شخصیتهای محوری نیست. قرار است بدانیم معاویه پسری دارد که این مدلی تربیت شده و دنیایش این شکلیست که شاعر مسلک است و سگبازی میکند و… وقتی گریم شدم احساس کردم کار خاصی ندارم و یزید را پیدا کردهام. البته یزید در همان حاشیه سریال برای خودش داستانی داشت که سانسور شد. قصه پررنگی نبود ولی لحظات خوبی داشت. مثلا عاشق میشد و ماجراهایی پیش میآورد. ولی در نهایت سهمش از داستان همان بود.
انتخاب ابنزیاد بین چند نقش
در «مختارنامه»، دو سه نقش دیگر به من پیشنهاد شد که یکیشان عمر سعد بود. من هفده قسمت آماده را خواندم. از دستیار کارگردان خواستم سیناپس قسمتهای باقیمانده را برایم بفرستند. آنها را هم خواندم و گفتم ابن زیاد را دوست دارم. برخورد میرباقری با این خواسته من برایم بسیار انگیزهبخش بود. چون با اما و اگر پذیرفت و شرط کرد که روی این شخصیت متمرکز باشم و کار دیگری را قبول نکنم. بعد از این توافق مو و ریشم را بلند گذاشتم و کار روی شخصیت ابن زیاد را آغاز کردم.
اجراهای داریوش فرهنگ، رضا سعیدی و عزتالله مقبلی را در نقش ابن زیاد دیده بودم. میدانستم که حاصل کارم با آنها مقایسه خواهد شد ولی انصافا سناریو بینظیر بود. من هم تلاش کردم با درک کاملی از این شخصیت جلوی دوربین بروم. چون واقعا همه عوامل از بهترینها بودند و باید باشناخت کار را شروع میکردم. به همین دلیل رفتم سراغ منابع تاریخی که خواندن برخی از آنها مثل تاریخ بیهقی و طبری و.. راحت هم نبود. چندین مختارنامه داریم. خودتان در انتهای تیتراژ این سریال منابع را میدیدید. من هم کوشیدم آنقدری بخوانم و جلو بروم که از نظر فکری در فضای آن دوران قرار بگیرم. حالا میفهمیدم چه میگویم.
تمرکز روی سایر نقشها
فکر میکنم یکی از علتهای دیده شدن ابن زیاد همین بود که من طوطیوار چیزی را نمیگفتم. ایمانی پشت بازیام بود که شاید کمک میکرد به دلنشین شدنش. ضمن این که واقعا خودم را از کار جدا نمیدیدم. اگر دو روز کار داشتم و پنج روز بازی نداشتم، حتما در آن پنج روز دو سه بار سر صحنه میرفتم. حتما بازی دیگران را میدیدم. خودم را یک ساز میدیدم در یک سمفونی و نمیخواستم چیزی بیرون بزند و به اصطلاح فالش شود.
بهترین بودن میرباقری
میرباقری در «مختارنامه» بهترین خودش بود. قسمتهای اول سریال مختارنامه واقعا متعلق به ابن زیاد است. چون مختار هنوز منفعل است و صرفا دارد ظلم را تحمل میکند. در واقع دارد از انگیزه برای طغیان سرشار میشود و بیشتر نظارهگر است. به همین دلیل فکر میکنم اگر ابن زیاد خوب در نمیآمد، ممکن بود مختارنامه بخشی از مخاطبانش را در قسمتهای ابتدایی از دست بدهد. اصلا ابن زیاد برای خود میرباقری هم مهم بود. مثلا مصاحبهای از او را به یاد داشتم که میگفت صحنه ورود ابن زیاد را در «معصومیت از دست رفته» دوست ندارد چون به دلیل کمبود امکانات نتوانسته چیزی را که در ذهن دارد بگیرد.
منبع: سینمادیلی
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: تئاتر سینما مختارنامه فرهاد اصلانی یزید تاریخ بیهقی داود میرباقری داریوش فرهنگ معصومیت از دست رفته سریال امام علی ع ابن زیاد ابن زیاد امام علی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغی در اصفهان
سرهنگ حسین تُرکیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وصول شکایتی مبنی برمفقودی خانم ۳۶ سالهای در شهر اصفهان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا کارآگاهان با بررسیهای تخصصی و اقدامات هوشمندانه پلیسی دریافتند فرد مفقود شده چند روز قبل ازجانب شخصی تهدید به قتل شده که همین سرنخ شک کارآگاهان را به سمت این برد که احتمالاً فرد گم شده به قتل رسیده باشد لذا سریعاً طی هماهنگی با مرجع قضائی نسبت به دستگیری مظنون پرونده اقدام کردند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: فرد دستگیر شده ابتدا از موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و منکر انجام هرگونه جرمی شد ولی در مواجهه با ادله و مستندات موجود و در تحقیقات تخصصی به ناچار لب به اعتراف گشود و پرده از این جنایت برداشت.
وی ادامه داد: در بازجوییهای که از متهم انجام شد مشخص گردید وی به علت اختلافات مالی با فرد مفقود شده داخل پارک قرار گذاشته و پس از جرو بحث او را هل داده که با برخورد سرش با دیوار جان خود را ازدست داده است.
سرهنگ ترکیان خاطر نشان کرد: با اظهارات متهم و اعتراف وی به پنهان کردن جسد مقتول در باغ شخصی اش، در نهایت جسد خانم ۳۶ ساله که در باغ قاتل مدفون شده بود کشف و متهم به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.
کد خبر 6094295